Topaz a, silikat, mineral ve alüminyum ve flor ile kimyasal formül Al 2 Si O 4 ( F , OH ) 2 . Topaz ortorombik sistemde kristalleşir ve kristalleri çoğunlukla piramidal ve diğer yüzlerle prizmatik olarak sonlanır. Doğal olarak oluşan en sert minerallerden biridir ( Mohs sertliği 8’dir) ve herhangi bir silikat mineralinin en sertidir. Her zamanki şeffaflığı ve renk çeşitliliği ile birleşen bu sertlik, mücevheratta kesilmiş bir değerli taş olarak ve aynı zamandaintaglios ve diğer değerli taş oymalar. [5]
Özellikler
Faset kesim topaz değerli taşları çeşitli renklerde
Kademeli uçurtma şeklinde kesimde sarı topaz
Topaz doğal haliyle altın kahverengiden sarıya kadardır – bu, bazen daha az değerli bir değerli taş olan sitrin ile karıştırıldığı anlamına gelen bir özelliktir . [5] Çeşitli safsızlıklar ve işlemler topaz şarabını kırmızı, soluk gri, kırmızımsı-turuncu, soluk yeşil veya pembe (nadir) ve opaktan yarı saydam / şeffaf hale getirebilir. Pembe ve kırmızı çeşitleri, kristal yapısında krom yerine alüminyumdan gelir.
Değerli topaz olarak da bilinen turuncu topaz, Kasım ayının geleneksel burç taşı , dostluğun sembolü ve ABD’nin Utah eyaletinin eyalet mücevheri . [6]
Imperial topaz sarı, pembe (doğalsa nadir) veya pembe-turuncudur. Brezilya imparatorluk topazı genellikle parlak sarıdan koyu altın kahverengiye, hatta bazen menekşe rengine sahip olabilir. Pek çok kahverengi veya soluk topaz, parlak sarı, altın, pembe veya mor renkli olmaları için işlenir. Bazı imparatorluk topaz taşları güneş ışığına uzun süre maruz kaldığında solabilir. [7] [8]
Mavi topaz, ABD’nin Teksas eyaletinin eyalet değerli taşıdır . [9] Doğal olarak oluşan mavi topaz oldukça nadirdir. Tipik olarak, renksiz, gri veya soluk sarı ve mavi malzeme ısıl işlemden geçirilir ve daha çok istenen koyu mavi elde etmek için ışınlanır . [8]
Mystic topaz, yüzeyinde gökkuşağı etkisi veren bir buhar biriktirme işlemi ile yapay olarak kaplanmış renksiz topazdır . [10]
Çok sert olmasına rağmen , taş moleküllerinin bir veya başka eksenel düzlem boyunca atomik bağlanmasının zayıflığı nedeniyle topaz, benzer sertlikteki diğer bazı minerallerden ( korindon gibi ) daha dikkatli muamele edilmelidir (örneğin, elmaslar, tüm düzlemleri boyunca eşit kuvvetle birbirine bağlanmış karbon atomları). Bu, topaz’a yeterli kuvvetle vurulduğunda böyle bir bölünme düzlemi boyunca kırılma eğilimi verir. [11]
OTANTİK TAŞ KALİTESİ VE FARKI İLE KENDİ ÜRETTİĞİMİZ ÖZEL SERİ 925 AYAR GÜMÜŞ EL İŞÇİLİĞİ TOPLAM 10.40 KARAT A KALİTE MÜKEMMEL (MAVİ TOPAZ,TURMALİN,SİTRİN,İNCİ MİX FARKLI KESİMLERDE) KULLANILDI MİKRO MIHLAMA TEKNİĞİ YÜZÜK ÜRÜNÜMÜZ TEK PARÇA OLUP SATILDIĞINDA REYONUMUZDAN KALKAR SEVDİKLERİNİZ İÇİN EŞSİZ ÖZEL BİR PARÇA
NOT:YAPTIĞIMIZ İŞLERİ İNSTAGRAMDAN TAKİP EDEBİLİRSİNİZ @otantiktas
Topaz, bir değerli taş için nispeten düşük bir kırılma indisine sahiptir ve bu nedenle, yüksek kırılma indislerine sahip minerallerden kesilen taşlar kadar büyük yüzleri veya tabloları olan taşlar kadar kolay parlamazlar, ancak kaliteli renksiz topaz parıldar ve benzer şekilde kesilmiş kuvarsdan daha fazla “ömür” gösterir. . Tipik bir “parlak” kesim verildiğinde, topaz ya ölü görünümlü taç yüzleriyle çevrili parlak bir masa faseti ya da donuk, iyi görünümlü bir masaya sahip parlak bir taç yüzleri halkası gösterebilir. [12]
Yerellikler ve oluşum
Topaz, genellikle granit ve riyolit tipi silisli magmatik kayaçlarla ilişkilidir . Tipik olarak granitik pegmatitlerde veya batı Utah’daki Topaz Dağı’nda ve Güney Amerika’daki Chivinar’da bulunan riyolit lav akışlarındaki buhar boşluklarında kristalleşir . Bu birlikte bulunabilir florit ve cassiterite dahil olmak üzere çeşitli alanlarda Ural’ın ve Ilmensky Dağları arasında Rusya’da , içinde Afganistan , Sri Lanka , Çek Cumhuriyeti , Almanya , Norveç ,Pakistan , İtalya , İsveç , Japonya , Brezilya , Meksika ; Flinders Adası , Avustralya ; Nijerya ve Amerika Birleşik Devletleri .
Brezilya en büyük topaz üreticilerinden biridir, [13] Brezilya pegmatitlerinden elde edilen bazı berrak topaz kristalleri kaya boyutuna ulaşabilir ve yüzlerce pound ağırlığa ulaşabilir. Topaz Aurangzeb ile gözlemlenen, Jean Baptiste Tavernier 157,75 karat tartılır. [14] Daha yeni bir mücevher olan American Golden Topaz , 22.892.5 karat ağırlığındaydı. Zimbabwe’deki St. Anns madeninden büyük, canlı mavi topaz örnekleri 1980’lerin sonunda bulundu. [15]
Topaz’ın renksiz ve açık mavi çeşitleri , Llano Uplift’te Texas , Mason County’deki Prekambriyen granitinde [16] bulunur . O bölgede ticari olarak topaz madenciliği yapılmamaktadır. [17]Sitrin / s ɪ t r Ben bir n / a, renk bazı renkli çeşitler en ortak referans olan, kuvars bir orta derinlikte bir ton olan altın sarısı . Sitrin, çeşitli zamanlarda sarı , yeşilimsi -sarı, kahverengimsi sarı veya turuncu olarak özetlenmiştir . [3]
Sitrin
Sitrin rengi için orijinal referans noktası ağaç kavunu meyvesiydi. İlk kaydedilen kullanım sitrin İngilizce bir renk olarak 1386 yılında oldu [4] Aynı anlamı olan bir ortaçağ Latin ve klasik Latince kelime ödünç edildi. Geç ortaçağ ve erken modern İngilizcede, sitrin renk adı bugün olduğundan daha geniş bir bağlamda uygulanmıştır ve “kırmızımsı veya kahverengimsi sarı veya turuncu veya kehribar (sarıdan farklı)” olabilir. [5]
Günümüz İngilizcesinde sitrin bir renk olarak çoğunlukla (1) kuvars dahil değerli taşlar ve (2) bazı hayvan ve bitki isimleri ile sınırlıdır. Örneğin, altın sarısı tüyleri olan bir Asya kuş türü olan sitrin kuyruksallayıcısı ( Motacilla citreola ) veya sitrin ötleğeni , sitrin kanarya-sinekkapanı , sitrin çatal kuyruğu vb. Bir inci yumuşak doku (özellikle içinde üretilen bir sert, parlak amacı, manto bir yaşam) kabuklu yumuşakça , fosil ya da diğer bir hayvana, conulariids . Tıpkı bir yumuşakçanın kabuğu gibi, inci de konsantrik tabakalarda biriken çok küçük kristal formdaki kalsiyum karbonattan (esas olarak aragonit veya aragonit ve kalsit karışımı ) [3] oluşur. İdeal inci tamamen yuvarlak ve pürüzsüzdür, ancak barok inciler olarak bilinen diğer birçok şekil de oluşabilir. Doğal incilerin en iyi kalitesi, değerli taşlar ve nesneler olarak oldukça değerlidir .yüzyıllardır güzellik . Bu nedenle inci , nadir, güzel, takdire şayan ve değerli bir şeyin metaforu haline geldi .
inci
Gürcü çekirdeği inci altın yüzük
En değerli inciler vahşi doğada kendiliğinden ortaya çıkar, ancak son derece nadirdir. Bu yabani incilere doğal inciler denir . Kültürlü veya çiftlik gelen inciler inci istiridye ve tatlı su midye şu anda satılan olanların çoğunluğunu oluşturur. Taklit inciler aynı zamanda ucuz mücevherlerde de yaygın olarak satılmaktadır, ancak yanardönerliklerinin kalitesi genellikle çok zayıftır ve gerçek incilerden kolayca ayırt edilir. İnciler, öncelikle takılarda kullanılmak üzere hasat edilmiş ve yetiştirilmiştir , ancak geçmişte kıyafetleri süslemek için de kullanılmıştır. Ayrıca ezilmişler ve kozmetiklerde, ilaçlarda ve boya formülasyonlarında kullanılmıştır.
İster vahşi ister kültürlü olsun, mücevher kalitesinde inciler , tıpkı onları üreten kabuğun içi gibi neredeyse her zaman sedefli ve yanardönerdir . Bununla birlikte, hemen hemen tüm kabuklu yumuşakça türleri, daha az parlak veya daha az küresel şekle sahip inciler (teknik olarak “kalkerli betonlar”) üretebilir. Bunlar aynı zamanda gemoloji laboratuvarları tarafından ve ayrıca ABD Federal Ticaret Komisyonu kuralları [4] uyarınca meşru olarak “inci” olarak adlandırılsa da , [4] ve aynı şekilde oluşturulmuş olsalar da , çoğunun merak dışında hiçbir değeri yoktur.
İçindekiler
Etimoloji
Daha fazla bilgi edin
Bu bölümün genişletilmesi gerekiyor .
İngilizce kelime inci gelen Fransız perle aslen nereli, Latince Perna HAM veya koyun eti bacak şeklindeki sonra, bacak anlam bivalf . [5]
İnci taşıyan istiridye ailesinin bilimsel adı olan Margaritiferidae , İngilizce Margaret adının kaynağı olan inci * margārīta için Eski Farsça kelimeden gelmektedir . [6] [7] [8]
Tanım
Siyah bir inci ve siyah dudaklı inci istiridye kabuğu. Yanardöner renk köken sedef tabakaları.
Kabuklu yumuşakçaların tümü, doğal işlemlerle, rahatsız edici mikroskobik bir nesne manto kıvrımları arasına sıkışıp kaldığında bir tür “inci” üretebilir, ancak bu “incilerin” büyük çoğunluğu değerli taşlar olarak değerlendirilmez. En iyi bilinen ve ticari açıdan en önemli olan sedef inciler, öncelikle iki grup yumuşakça çift kabuklu veya istiridye tarafından üretilir . Sedefli bir inci, kabuğu kaplayan sedef salgısında kullanılan aynı yaşam süreciyle sedef katmanlarından yapılır .
İnsan müdahalesi olmadan oluşan doğal (veya vahşi) inciler çok nadirdir. Yüzlerce inci istiridye veya midye toplanmalı ve açılmalı ve böylece tek bir vahşi inci bulmak için öldürülmelidir; Yüzyıllar boyunca incilerin elde edilmesinin tek yolu buydu ve incilerin geçmişte bu kadar olağanüstü fiyatlar getirmesinin nedeni buydu. İnci çiftliklerinde, insan müdahalesi ve doğal süreçler kullanılarak kültür incileri oluşturulur.
– sedefli inci bivalfların biri aile inci istiridye – çok farklı bir grup – Denizde yaşamları, diğeri ise bivalfların – tatlı su yaşıyor; bunlar tatlı su inci midyesi gibi nehir midyeleridir . Tuzlu su incileri çeşitli türlerinde büyüyebilir deniz inci istiridye içinde ailesi Pteriidae . Tatlı su incileri, Unionida, Unionidae ve Margaritiferidae familyaları olan bazı tatlı su midyeleri türlerinde (ancak hepsi değil) yetişir .
Fiziksel özellikler
Sedef tabakalarının yapısı, burada aragonit plakalar kitin , lustrin ve ipek benzeri proteinler gibi biyopolimerlerle ayrılır.
Sedefin kırık yüzeyinin elektron mikroskobu görüntüsü
Benzersiz inci parlaklığı , ışığın yarı saydam katmanlardan yansımasına , kırılmasına ve kırılmasına bağlıdır . İncideki katmanlar ne kadar ince ve çoksa, parlaklık o kadar ince olur. Yanardönerlik bu inci görüntü yüzeyi üzerine düşen ışık kırar ardışık tabakaların üstüste kaynaklanır. Ayrıca inciler (özellikle kültürlenmiş tatlı su incileri ) sarı, yeşil, mavi, kahverengi, pembe, mor veya siyaha boyanabilir. En iyi inciler metalik aynaya benzer bir parlaklığa sahiptir.
İnciler öncelikle kalsiyum karbonattan yapıldığından sirke içinde çözülebilirler . Kalsiyum karbonat, zayıf bir asit çözeltisine bile duyarlıdır çünkü kristaller , sirke içindeki asetik asit ile reaksiyona girerek kalsiyum asetat ve karbondioksit oluşturur .
Tatlı su ve tuzlu su incileri
Tatlı su ve tuzlu su incileri bazen oldukça benzer görünebilir, ancak farklı kaynaklardan gelirler.
Tatlı su incileri , göllerde, nehirlerde, göletlerde ve diğer tatlı su kütlelerinde yaşayan çeşitli tatlı su midyeleri, Unionidae familyasında oluşur. Bu tatlı su inci midyeleri yalnızca daha sıcak iklimlerde değil, aynı zamanda İskoçya gibi daha soğuk ve ılıman bölgelerde (yasalarca korundukları yerlerde) ortaya çıkar. Bugün satılan tatlı su kültür incilerinin çoğu Çin’den geliyor.
Tuzlu su incileri , okyanuslarda yaşayan inci istiridyeleri olan Pteriidae familyasında yetişir . Tuzlu su inci istiridyeleri genellikle korumalı lagünlerde veya volkanik atollerde yetiştirilir .
Yaratılış
Kültür incisi saya ile doğal incinin enine kesitini karşılaştıran şema, alt
İnciler, kabuğun içindeki bir parazit gibi potansiyel olarak tehdit edici tahriş ediciye veya manto dokusuna zarar veren bir saldırıya karşı bir savunma mekanizması olarak belirli yumuşakçaların kabuğunun içinde oluşur. Yumuşakça , tahrişi kapatmak için bir inci kesesi oluşturur . İnciler bu nedenle, insan vücudunda bir antijenin bir fagosit (fagositoz) tarafından yakalanmasına benzer bir bağışıklık tepkisinin sonucudur . [9]
Yumuşakçanın mantosu (koruyucu membran) , organik bir boynuzla bir arada tutulan mineral aragonit veya aragonit ve kalsit karışımı (aynı kimyasal formüle sahip polimorflar, ancak farklı kristal yapılar) şeklinde kalsiyum karbonat (CaCO 3 ) katmanları biriktirir. conchiolin adı verilen bileşik gibi . Aragonit ve conchiolin’in birleşimine sedef denir , sedefi oluşturan. Bir kum tanesinin tahriş edici gibi davrandığına dair yaygın olarak kabul edilen inanç aslında nadiren böyledir. Tipik uyaranlar arasında organik maddeler, parazitler ve hatta manto dokusunu yumuşakçaların vücudunun başka bir kısmına yerleştiren hasar bulunur. Bu küçük parçacıklar veya organizmalar, kabuk valfler beslenme veya solunum için açıldığında içeri girer. Kültür incilerinde tahriş edici, tipik olarak, küresel boncuklu veya boncuksuz (boncuklu veya boncuksuz kültür incileri) manto epitelinin bir parçasıdır. [10] [11]
Doğal inciler
Doğal inciler, neredeyse% 100 kalsiyum karbonat ve conchiolindir . Mikroskobik bir davetsiz misafir veya parazit bir çift kabuklu yumuşakçaya girip kabuğun içine yerleştiğinde, bir dizi tesadüfi koşullar altında doğal incilerin oluştuğu düşünülmektedir. Davetsiz misafir tarafından tahriş edilen yumuşakça, dış örtü doku hücrelerinden bir inci kesesi oluşturur ve tahriş edici maddeyi örtmek için kalsiyum karbonat ve conchiolin salgılar. Bu salgılama işlemi defalarca tekrarlanarak inci elde edilir. Doğal inciler, mükemmel yuvarlak olanlar nispeten nadir olmakla birlikte birçok şekilde gelir.
Tipik olarak, doğal bir inci oluşumu, sütunlu kalsiyum karbonattan (genellikle kalsit, bazen sütunlu aragonit) oluşan kahverengi bir merkezi bölge ve sedeften (tabular aragonit) oluşan sarımsı beyaz bir dış bölgeden oluşur. Diyagram gibi bir inci kesitinde bu iki farklı malzeme görülebilir. Organik materyal yönünden zengin sütunlu kalsiyum karbonatın varlığı, inci gelişiminin erken evresinde oluşan genç manto dokusunu gösterir. İyi tanımlanmış bir göreve sahip yer değiştirmiş canlı hücreler, işlevlerini yeni konumlarında gerçekleştirmeye devam edebilir ve bu da genellikle bir kistle sonuçlanır.. Bu tür bir yer değiştirme, yaralanma yoluyla meydana gelebilir. Kabuğun kırılgan kenarı açığa çıkar ve hasar ve yaralanmaya meyillidir. Yengeçler, diğer yırtıcı hayvanlar ve solucan larvaları gibi parazitler travmatik ataklar oluşturabilir ve bazı dış manto doku hücrelerinin katmanlarından koptuğu yaralanmalara neden olabilir. Mantonun birleşik dokusuna gömülü olan bu hücreler, hayatta kalabilir ve doğal ürünleri olan kalsiyum karbonat salgılamaya devam ettikleri küçük bir cep oluşturabilirler. Cebe inci kesesi adı verilir ve hücre bölünmesi ile zamanla büyür. Genç manto doku hücreleri, büyüme aşamalarına göre inci kesesinin iç yüzeyinden sütunlu kalsiyum karbonat salgılarlar. Zamanla inci kesesinin dış manto hücreleri tabular aragonit oluşumuna geçer. Sedef salgısına geçiş gerçekleştiğinde,kahverengi çakıl taşı sedefli bir kaplama ile kaplanır. Bu işlem sırasında inci kesesi kabuğun içine giriyor gibi görünüyor; bununla birlikte, kese aslında kabuğun kendisi büyürken manto dokusunu orijinal göreceli konumunda kalır. Birkaç yıl sonra, şanslı bir inci avcısı tarafından bir inci oluşur ve kabuk bulunabilir.[12]
Kültür incileri
Ana madde: Kültürlü inci
Mikimoto Pearl Adası , Toba , Japonya’dan çekirdekler
Kültür incileri, kabuğun bir doku implantına verdiği tepkidir. Bir donör kabuğundan küçük bir manto dokusu parçası ( greft olarak adlandırılır ), bir alıcı kabuğuna nakledilir ve bu, dokunun kalsiyum karbonatı çökelteceği bir inci kesesinin oluşmasına neden olur. Kültür incileri üretmek için bir dizi yöntem vardır: tatlı su veya deniz suyu kabukları kullanmak, aşıyı mantoya veya gonad içine nakletmek ve çekirdek olarak küresel bir boncuk eklemek. Tuzlu suda kültür incilerinin çoğu boncuklarla yetiştirilir. Kültür incilerinin ticari isimleri Akoya (阿古 屋), beyaz veya altın Güney denizi ve siyah Tahiti’dir . Boncuksuz kültür incilerinin çoğu, Çin’deki tatlı su kabuklarında mantoda yetiştirilir ve tatlı su kültür incileri olarak bilinir.
Kültür incileri, X-ışını muayenesi ile doğal incilerden ayırt edilebilir . [13] Çekirdekli kültür incileri, implante edilmiş kabuk boncuk çekirdeğinin şeklini takip etme eğiliminde olduklarından, genellikle “önceden oluşturulmuştur”. İstiridyeye bir boncuk sokulduktan sonra, boncuk çevresinde birkaç kat sedef salgılar; elde edilen kültür incisi daha sonra on iki ila on sekiz ay gibi kısa bir sürede hasat edilebilir.
Boncuk çekirdeği olan kültür incisi X ışınıyla çekildiğinde, doğal inciden farklı bir yapı ortaya çıkarır (diyagrama bakınız). Boncuklu kültür incisi, eşmerkezli büyüme halkaları olmayan katı bir merkez gösterirken, doğal bir inci bir dizi eşmerkezli büyüme halkası gösterir. Boncuksuz kültür incisi (ister tatlı su ister tuzlu su kökenli olsun) büyüme halkaları gösterebilir, ancak aynı zamanda genç inci kesesinin ilk çökelmesine tanık olan karmaşık bir merkezi boşluk da gösterebilir. [13]Gemolojik tanımlama
İyi donanımlı bir mücevher test laboratuvarı , bir incinin merkezini incelemek için gemolojik X-ışını ekipmanı kullanarak doğal incileri kültür incilerinden ayırt edebilir . X-ışınları ile incinin büyüme halkalarını görmek mümkündür, burada kalsiyum karbonat katmanları ince conchiolin katmanlarıyla ayrılır. Doğal incilerin boncuksuz kültür incilerinden ayırt edilmesi, bu X-ışını tekniği kullanılmadan çok zor olabilir.
Doğal ve kültür incileri , mikroskop kullanılarak taklit incilerden ayırt edilebilir . Taklitleri test etmenin başka bir yöntemi de iki inciyi birbirine sürmektir. Taklit inciler tamamen pürüzsüzdür, ancak doğal ve kültür incileri sedefli trombositlerden oluşur ve her ikisinin de biraz pürüzlü hissetmesini sağlar.
Doğal bir incinin değeri
İmparatoriçe Eugénie’nin (1853) 212 doğal inci içeren inci tacı , Louvre , Paris.
Kaliteli doğal inciler çok nadir bulunan mücevherlerdir. Değerleri, boyut, şekil, renk, yüzey kalitesi, yön ve parlaklığa göre diğer değerli taşların değerlerine benzer şekilde belirlenir.
Tek doğal inciler genellikle koleksiyon öğeleri olarak satılır veya benzersiz takılarda merkez parçası olarak belirlenir. Çok az sayıda eşleşen doğal inci ipi vardır ve bunlar genellikle yüz binlerce dolara satılır. (1917’de, kuyumcu Pierre Cartier , Cartier’in yıllardır topladığı çift iplikli doğal inciler karşılığında şimdi New York Cartier mağazası olan Fifth Avenue malikanesini satın aldı; o zamanlar 1 milyon ABD doları değerindeydi.) [14]
Kültür incisinin tanıtımı ve ilerlemesi inci endüstrisini çok etkiledi. Pearl satıcıları, bu yeni kültürlü ürünlerin orijinalliğine açıkça itiraz ettiler ve birçok tüketiciyi çok daha düşük fiyatları konusunda tedirgin ve kafaları karıştırdı. Esasen, tartışma hem doğal hem de kültür incilerinin görüntülerine zarar verdi. 1950’lerde, gelişmiş ülkelerdeki önemli sayıda kadının kendi kültürlü inci kolyelerini satın alabildiği zaman, doğal inciler inci endüstrisinde küçük, özel bir nişe indirgenmişti.
Doğal bir incinin kökeni
Mary, İskoç Kraliçesi siyah incilerden bir ip takıyor
Daha önce dünyanın birçok yerinde doğal inciler bulundu. Günümüzde doğal inci, çoğunlukla Bahreyn açıklarındaki denizlerle sınırlıdır . Avustralya ayrıca dünyanın kalan son inci dalış gemisi filolarından birine sahiptir. Avustralya inci dalgıçları kültürlü güney denizi inci endüstrisinde kullanılmak üzere güney deniz incisi istiridyeleri için dalış yapıyor. İnci istiridye avı, doğal inci günlerinde alınan istiridye sayısına benzer. Bu nedenle, Avustralya Hint Okyanusu sularında yabani istiridyelerden elde edilen önemli sayıda doğal inci bulunur. Bugün bulunan doğal incileri pozitif olarak doğrulamak için röntgen muayenesi gereklidir.
Kültür incisi türleri
İnci istiridyesinin kabuğuna yaslanmış, yarım küre şeklinde, kabarcıklı bir inci.
Keshi incilerisık sık tesadüfen meydana gelmelerine rağmen, doğal kabul edilmezler. Kültürleme sürecinin bir yan ürünüdür ve bu nedenle insan müdahalesi olmadan gerçekleşmez. Oldukça küçüktürler, tipik olarak sadece birkaç milimetredir. Keshi incileri, Çin’de birçok farklı deniz yumuşakçası ve tatlı su midyesi tarafından üretilmektedir. Keshi incileri, kültürlü inci ekim işleminde aslında bir hatadır. Kültür incisinin tohumlanmasında, kurban edilmiş bir istiridyeden bir parça manto kası, istiridye içine sedef boncuk yerleştirilir. Manto parçası boncuktan kayarsa, tamamen sedef olan manto parçasının etrafında bir inci barok şekli oluşur. Bu nedenle, bir Keshi incisi, sedef boncuk merkezi olan kültür incilerinden daha üstün kabul edilebilir. Kültürlü inci endüstrisinde,Tamamen sedefli bir barok incinin yanlış yaratılması için kullanılan kaynaklar, yuvarlak kültür incilerinin üretimi için bir yüktür. Bu nedenle, kültür tekniğini geliştirmeye çalışıyorlar, böylece keshi incileri oluşmasın. Tüm sedef inciler bir gün doğal bulunan incilerle sınırlı olabilir.[15] [16] [17] Günümüzde birçok “keshi” incisi aslında kasıtlıdır ve hasat sonrası kabuklar, mevcut inci kesesinde bir inciyi yeniden oluşturmak için suya geri döner.
Genellikle siyah inciler [18] olarak anılan Tahiti incileri , nadir olmaları nedeniyle oldukça değerlidir; onlar için kültürleme süreci daha küçük hacimli bir çıktı gerektirir ve bunlar asla toplu olarak üretilemez, çünkü çoğu deniz incisinde olduğu gibi, istiridye bir seferde yalnızca bir inci ile çekirdeklenebilirken, tatlı su midyeleri birden fazla inci implantı yapabilir. Kültür incileri günlerinden önce, siyah inciler nadirdi ve çok değerliydi, çünkü beyaz inci istiridyeleri nadiren doğal siyah inciler üretiyorlardı ve siyah inci istiridyeleri nadiren doğal inci üretiyordu.
İnci kültürü teknolojisinin gelişmesinden bu yana, Tahiti’de bulunan siyah inci istiridyeleri Pinctada margaritifera ve Cook Adaları ve Fiji de dahil olmak üzere diğer birçok Pasifik adası, kültür incileri üretmek için yaygın olarak kullanılmaktadır. Siyah kültür incisinin enderliği artık “karşılaştırmalı” bir konu. Siyah kültür incisi, Çin kültür incileri ve Japon ve Çin akoya kültür incileri ile karşılaştırıldığında nadirdir ve bu incilerden daha değerlidir. Ancak siyah kültür incisinden daha değerli olan Güney Denizi incisinden daha bol miktarda bulunur. Bunun nedeni siyah inci istiridye Pinctada margaritifera’nınçok daha bol istiridye, zor nadir ve daha büyük güney deniz inci daha Pinctada maxima lagünlerde bulunamaz, ancak hangi derin okyanus habitat nadir sayıda daldı veya kuluçkahanede yetiştirilmesi gerekir.
Siyah inciler çok nadiren siyahtır: genellikle yeşil, mor, patlıcan, mavi, gri, gümüş veya tavus kuşunun tonlarıdır (tavus kuşunun tüyü gibi birkaç tonun karışımı). [ alıntı gerekli ]
Siyah inci istiridyesinden ( Pinctada margaritifera) elde edilen siyah kültür incileri, Güney Denizi incileri değildir, ancak çoğu zaman yanlışlıkla Karadeniz incileri olarak tanımlanırlar. Siyah istiridyeden inci için resmi bir tanımın yokluğunda, bu incilere genellikle “siyah inci” denir. [ alıntı gerekli ]
Güney Denizi incisinin doğru tanımı – CIBJO ve GIA tarafından tanımlandığı gibi – Pinctada maxima [19] inci istiridye tarafından üretilen bir incidir. Güney Denizi incileri, ev sahibi Pinctada maxima istiridye rengidir – ve beyaz, gümüş, pembe, altın, krem ve bu temel renklerin herhangi bir kombinasyonu olabilir, bu temel renklerin herhangi bir kombinasyonu, örneğin inci sedefinde görüntülenen gökkuşağının çeşitli renklerinin armonileri dahil istiridye kabuğunun kendisi.
Güney Denizi incileri, kültür incilerinin en büyüğü ve en nadiridir – bu da onları en değerli kılar. [20] [21] Son derece güzel ‘ doğu ‘ ya da parlaklığından dolayı ödüllendirilen Güney Denizi incileri , Pinctada maxima istiridyelerinin bulunabileceği dünyanın çeşitli yerlerinde yetiştiriliyor ve en güzel Güney Denizi incileri de Paspaley tarafından üretiliyor . Kuzey-Batı Avustralya’nın uzak kıyı şeridi. [21] [22] Beyaz ve gümüş renkli Güney Denizi incileri Avustralya’nın Broome bölgesinden gelme eğilimindeyken , altın renkli olanlar Filipinler ve Endonezya’da daha yaygındır.
Meksika, Kaliforniya Körfezi’ndeki bir çiftlik , siyah dudaklı Pinctada mazatlanica istiridyelerinden ve gökkuşağı dudaklı Pteria sterna istiridyelerinden inciler üretiyor . [23] Bu gökkuşağı dudaklı istiridyelerin incileri, Concha Nácar olarak da adlandırılır ve morötesi ışık altında kırmızıyı parlar.
Diğer türlerden
Melo melo adlı Hint kıvrımının bir kabuğu , bu türe ait birkaç inciyle çevrili
Kabuklu inci kolye
Biyolojik olarak konuşursak, doğru koşullar altında, hemen hemen her kabuklu yumuşakça bir tür inci üretebilir. Bununla birlikte, bu yumuşakça incilerinin çoğunun parlaklığı veya yanardönerliği yoktur . Yumuşakça türlerinin büyük çoğunluğu, çekici olmayan ve bazen çok dayanıklı olmayan inciler üretir. Bu tür incilerin genellikle bir bilim insanı, koleksiyoncu veya merak dışında hiçbir değeri yoktur. Bu nesneler, bazı gemologlar tarafından “kalkerli betonlar” olarak adlandırılıyordu, ancak bir malakolog hala onları inci olarak kabul ediyordu. Bu türden değersiz inciler bazen yenilebilir midyelerde , yenilebilir istiridyelerde , salyangozda bulunur.salyangoz vb. GIA ve CIBJO artık bu tür öğelere [24] [25] atıfta bulunurken basitçe ‘inci’ terimini (veya uygun olduğunda daha açıklayıcı terim olan ‘sedefli olmayan inci’) ve Federal Ticaret Komisyonu kuralları uyarınca çeşitli yumuşakçaları kullanır inciler, herhangi bir nitelik olmaksızın ‘inci’ olarak adlandırılabilir. [4]
Birkaç tür, değerli taşlar olarak ilgi çekici olabilecek inciler üretir. Bu türler arasında, kazan kabuğu Melo , dev istiridye Tridacna , çeşitli tarak türleri, Pen kabukları ve deniz kulağının Haliotis iris türleri bulunur. Abalone incileri veya paua , Yeni Zelanda sularına özgü mabe inciler veya kabarcıklı incilerdir ve genellikle ‘mavi inciler’ olarak adlandırılırlar. İnanılmaz parlaklıkları ve genellikle opal ile karşılaştırılan doğal olarak parlak canlı renkleri ile beğenilirler.. Diğer bir örnek ise deniz kabuğu incisidir (bazen basitçe ‘pembe inci’ olarak anılır), manto ile kraliçe deniz kabuğu veya pembe kabuklu, Strombus gigas , büyük bir deniz salyangozu veya deniz karındanbacaklılarının kabuğu arasında çok nadiren büyür . Karayip Denizi . Genellikle pembe renkte olan bu inciler, deniz kabuğu balıkçılığı endüstrisinin bir yan ürünüdür ve en iyisi, ‘alev yapısı’ olarak bilinen chatoyance ile ilgili parıldayan bir optik etki sergiler .
Biraz benzer gastropod inciler, bu sefer daha turuncu renktedir (yine çok nadiren) at kabuklu Triplofusus papillosus’ta bulunur .
Bilinen en büyük ikinci inci 1934’te Filipinler’de bulundu ve Lao Tzu’nun İncisi olarak bilinir . Dev bir midyeden doğal olarak oluşan, sedefli olmayan, kalkerli bir betondur (inci) . İnci istiridyesinde yetişmediği için inci gibi değildir; bunun yerine yüzey porselen gibi parlaktır. Dev istiridyelerden elde edilen diğer incilerin de var olduğu bilinmektedir, ancak bu, 14 lb (6,4 kg) ağırlığında özellikle büyük bir incidir.
Bilinen en büyük inci (aynı zamanda dev cisim gelen) ‘dir Puerto İncisi da bir balıkçı tarafından Filipinler’de bulunan, Puerto Princesa , Palawan Adası . Muazzam inci 30 cm genişliğinde (1 ft), 67 cm uzunluğunda (2.2 ft) ve 75 lb (34 kg) ağırlığındadır. [26]
Tarih
İnci avı
Ana madde: İnci avı
Basra Körfezi’nde inci arayan Kuveytli dalgıçlar tarafından kullanılan 14. yüzyıldan kalma bir kıyafet.
Antik Chronicle Mahavamsa , Sri Lanka’daki Mannar Körfezi’ndeki Oruwella limanında gelişen inci endüstrisinden bahseder . Aynı zamanda inci sekiz çeşitleri eşlik etmesi kaydeden Prens Vijaya ‘de kral olarak Pandyan krala ın elçilik Devanampiya Tissa ‘ için Elçiliğe İmparator Ashoka . [27] [28] Yaşlı Plinius (23-79AD), Körfez’in inci balıkçılığını dünyadaki en üretken olarak övdü. [29] [30] [31]
Binlerce yıldır, Hint Okyanusu’ndaki dalgıçlar tarafından Basra Körfezi , Kızıldeniz ve Mannar Körfezi gibi bölgelerde deniz suyu incileri toplandı . [32] [33] [34] Kanıtlar ayrıca bu bölgelerde inci dalışına tarih öncesi bir köken olduğunu göstermektedir . [33] [34] Han Hanedanlığı’ndan (MÖ 206 – MS 220) başlayarak Çinliler , Güney Çin Denizi’nde deniz suyu incileri için yoğun bir şekilde avlandılar . [35] On ikinci yüzyıl Çin’in Tanka inci dalgıçları, güvenli bir şekilde yüzeye çıkarılabilmek için bellerine ip bağladılar. [36]
İnci yakalamak , Bern Physiologus (9. yüzyıl)
İspanyol fatihler Batı Yarımküre’ye vardıklarında , Venezuela kıyılarının yaklaşık 200 km kuzeyindeki Cubagua ve Margarita adalarının çevresinde geniş bir inci yatak (inci istiridye yatağı) olduğunu keşfettiler . Keşfedilen ve adı verilen inci olan La Peregrina incisi , İspanya Kralı II. Philip’e teklif edildi ve ardından eşi İngiltere Kralı Mary I’e hediye edildi . [37] La Peregrina’yı 1607’de Sevilla’da gördüğünü söyleyen Garcilasso de la Vega’ya göre [38] bu, 1560’da Panama’da bir köle tarafından bulundu. özgürlüğü ile ödüllendirilen işçi ve Panama alcalde ofisi ile sahibi.
Margarita incileri bugün bulmak son derece zordur ve eşsiz sarımsı renkleriyle bilinir. 20. yüzyılın başlarından önce inci avcılığı , inci hasadı için en yaygın yöntemdi. Dalgıçlar, istiridyeleri okyanus tabanlarından ve nehir tabanlarından elle çekip inciler için ayrı ayrı kontrol ettiler. Tüm midye ve istiridye inci üretmez. Üç tonluk bir taşımada sadece üç veya dört istiridye mükemmel inciler üretecektir. [ alıntı gerekli ]
ingiliz Adaları
İnciler, Jül Sezar’ı Britanya’ya çeken cazibe merkezlerinden biriydi. [39] Midye tatlı su incileridir. Pearling, nehir midyelerinin nesli tükenmekte olan durumu nedeniyle 1998 yılında İngiltere’de yasaklandı. [40] Tay Nehri’ndeki Abernethy incisinin önemli bir miktarının satışı hakkında keşif ve tanıtım , hafta sonu savaşçıları tarafından 1970’ler ve 80’ler boyunca midye kolonilerinin yoğun şekilde sömürülmesine neden olmuştu. [41] İzin verildiğinde, çoğunlukla İskoç Gezginler [42] tarafından , yaylalardaki Oykel Nehri’nin en güzel gül pembesi inciler olarak dikkat çekmesiyle nehirden nehre değişen inciler keşfetti . [43]İskoçya’da 1998 öncesi tatlı su incilerini satma lisansına sahip iki firma var. [44]
İnci yetiştiriciliği
Akoya inci istiridyesinden çıkarılan inci.
Ayrıca bakınız: İstiridye yetiştiriciliği
Topaz a, silikat, mineral ve alüminyum ve flor ile kimyasal formül Al 2 Si O 4 ( F , OH ) 2 . Topaz ortorombik sistemde kristalleşir ve kristalleri çoğunlukla piramidal ve diğer yüzlerle prizmatik olarak sonlanır. Doğal olarak oluşan en sert minerallerden biridir ( Mohs sertliği 8’dir) ve herhangi bir silikat mineralinin en sertidir. Her zamanki şeffaflığı ve renk çeşitliliği ile birleşen bu sertlik, mücevheratta kesilmiş bir değerli taş olarak ve aynı zamandaintaglios ve diğer değerli taş oymalar. [5]
Özellikler
Faset kesim topaz değerli taşları çeşitli renklerde
Kademeli uçurtma şeklinde kesimde sarı topaz
Topaz doğal haliyle altın kahverengiden sarıya kadardır – bu, bazen daha az değerli bir değerli taş olan sitrin ile karıştırıldığı anlamına gelen bir özelliktir . [5] Çeşitli safsızlıklar ve işlemler topaz şarabını kırmızı, soluk gri, kırmızımsı-turuncu, soluk yeşil veya pembe (nadir) ve opaktan yarı saydam / şeffaf hale getirebilir. Pembe ve kırmızı çeşitleri, kristal yapısında krom yerine alüminyumdan gelir.
Değerli topaz olarak da bilinen turuncu topaz, Kasım ayının geleneksel burç taşı , dostluğun sembolü ve ABD’nin Utah eyaletinin eyalet mücevheri . [6]
Imperial topaz sarı, pembe (doğalsa nadir) veya pembe-turuncudur. Brezilya imparatorluk topazı genellikle parlak sarıdan koyu altın kahverengiye, hatta bazen menekşe rengine sahip olabilir. Pek çok kahverengi veya soluk topaz, parlak sarı, altın, pembe veya mor renkli olmaları için işlenir. Bazı imparatorluk topaz taşları güneş ışığına uzun süre maruz kaldığında solabilir. [7] [8]
Mavi topaz, ABD’nin Teksas eyaletinin eyalet değerli taşıdır . [9] Doğal olarak oluşan mavi topaz oldukça nadirdir. Tipik olarak, renksiz, gri veya soluk sarı ve mavi malzeme ısıl işlemden geçirilir ve daha çok istenen koyu mavi elde etmek için ışınlanır . [8]
Mystic topaz, yüzeyinde gökkuşağı etkisi veren bir buhar biriktirme işlemi ile yapay olarak kaplanmış renksiz topazdır . [10]
Çok sert olmasına rağmen , taş moleküllerinin bir veya başka eksenel düzlem boyunca atomik bağlanmasının zayıflığı nedeniyle topaz, benzer sertlikteki diğer bazı minerallerden ( korindon gibi ) daha dikkatli muamele edilmelidir (örneğin, elmaslar, tüm düzlemleri boyunca eşit kuvvetle birbirine bağlanmış karbon atomları). Bu, topaz’a yeterli kuvvetle vurulduğunda böyle bir bölünme düzlemi boyunca kırılma eğilimi verir. [11]
OTANTİK TAŞ KALİTESİ VE FARKI İLE KENDİ ÜRETTİĞİMİZ ÖZEL SERİ 925 AYAR GÜMÜŞ EL İŞÇİLİĞİ TOPLAM 10.40 KARAT A KALİTE MÜKEMMEL (MAVİ TOPAZ,TURMALİN,SİTRİN,İNCİ MİX FARKLI KESİMLERDE) KULLANILDI MİKRO MIHLAMA TEKNİĞİ YÜZÜK ÜRÜNÜMÜZ TEK PARÇA OLUP SATILDIĞINDA REYONUMUZDAN KALKAR SEVDİKLERİNİZ İÇİN EŞSİZ ÖZEL BİR PARÇA
NOT:YAPTIĞIMIZ İŞLERİ İNSTAGRAMDAN TAKİP EDEBİLİRSİNİZ @otantiktas
Topaz, bir değerli taş için nispeten düşük bir kırılma indisine sahiptir ve bu nedenle, yüksek kırılma indislerine sahip minerallerden kesilen taşlar kadar büyük yüzleri veya tabloları olan taşlar kadar kolay parlamazlar, ancak kaliteli renksiz topaz parıldar ve benzer şekilde kesilmiş kuvarsdan daha fazla “ömür” gösterir. . Tipik bir “parlak” kesim verildiğinde, topaz ya ölü görünümlü taç yüzleriyle çevrili parlak bir masa faseti ya da donuk, iyi görünümlü bir masaya sahip parlak bir taç yüzleri halkası gösterebilir. [12]
Yerellikler ve oluşum
Topaz, genellikle granit ve riyolit tipi silisli magmatik kayaçlarla ilişkilidir . Tipik olarak granitik pegmatitlerde veya batı Utah’daki Topaz Dağı’nda ve Güney Amerika’daki Chivinar’da bulunan riyolit lav akışlarındaki buhar boşluklarında kristalleşir . Bu birlikte bulunabilir florit ve cassiterite dahil olmak üzere çeşitli alanlarda Ural’ın ve Ilmensky Dağları arasında Rusya’da , içinde Afganistan , Sri Lanka , Çek Cumhuriyeti , Almanya , Norveç ,Pakistan , İtalya , İsveç , Japonya , Brezilya , Meksika ; Flinders Adası , Avustralya ; Nijerya ve Amerika Birleşik Devletleri .
Brezilya en büyük topaz üreticilerinden biridir, [13] Brezilya pegmatitlerinden elde edilen bazı berrak topaz kristalleri kaya boyutuna ulaşabilir ve yüzlerce pound ağırlığa ulaşabilir. Topaz Aurangzeb ile gözlemlenen, Jean Baptiste Tavernier 157,75 karat tartılır. [14] Daha yeni bir mücevher olan American Golden Topaz , 22.892.5 karat ağırlığındaydı. Zimbabwe’deki St. Anns madeninden büyük, canlı mavi topaz örnekleri 1980’lerin sonunda bulundu. [15]
Topaz’ın renksiz ve açık mavi çeşitleri , Llano Uplift’te Texas , Mason County’deki Prekambriyen granitinde [16] bulunur . O bölgede ticari olarak topaz madenciliği yapılmamaktadır. [17]Sitrin / s ɪ t r Ben bir n / a, renk bazı renkli çeşitler en ortak referans olan, kuvars bir orta derinlikte bir ton olan altın sarısı . Sitrin, çeşitli zamanlarda sarı , yeşilimsi -sarı, kahverengimsi sarı veya turuncu olarak özetlenmiştir . [3]
Sitrin
Sitrin rengi için orijinal referans noktası ağaç kavunu meyvesiydi. İlk kaydedilen kullanım sitrin İngilizce bir renk olarak 1386 yılında oldu [4] Aynı anlamı olan bir ortaçağ Latin ve klasik Latince kelime ödünç edildi. Geç ortaçağ ve erken modern İngilizcede, sitrin renk adı bugün olduğundan daha geniş bir bağlamda uygulanmıştır ve “kırmızımsı veya kahverengimsi sarı veya turuncu veya kehribar (sarıdan farklı)” olabilir. [5]
Günümüz İngilizcesinde sitrin bir renk olarak çoğunlukla (1) kuvars dahil değerli taşlar ve (2) bazı hayvan ve bitki isimleri ile sınırlıdır. Örneğin, altın sarısı tüyleri olan bir Asya kuş türü olan sitrin kuyruksallayıcısı ( Motacilla citreola ) veya sitrin ötleğeni , sitrin kanarya-sinekkapanı , sitrin çatal kuyruğu vb. Bir inci yumuşak doku (özellikle içinde üretilen bir sert, parlak amacı, manto bir yaşam) kabuklu yumuşakça , fosil ya da diğer bir hayvana, conulariids . Tıpkı bir yumuşakçanın kabuğu gibi, inci de konsantrik tabakalarda biriken çok küçük kristal formdaki kalsiyum karbonattan (esas olarak aragonit veya aragonit ve kalsit karışımı ) [3] oluşur. İdeal inci tamamen yuvarlak ve pürüzsüzdür, ancak barok inciler olarak bilinen diğer birçok şekil de oluşabilir. Doğal incilerin en iyi kalitesi, değerli taşlar ve nesneler olarak oldukça değerlidir .yüzyıllardır güzellik . Bu nedenle inci , nadir, güzel, takdire şayan ve değerli bir şeyin metaforu haline geldi .
inci
Gürcü çekirdeği inci altın yüzük
En değerli inciler vahşi doğada kendiliğinden ortaya çıkar, ancak son derece nadirdir. Bu yabani incilere doğal inciler denir . Kültürlü veya çiftlik gelen inciler inci istiridye ve tatlı su midye şu anda satılan olanların çoğunluğunu oluşturur. Taklit inciler aynı zamanda ucuz mücevherlerde de yaygın olarak satılmaktadır, ancak yanardönerliklerinin kalitesi genellikle çok zayıftır ve gerçek incilerden kolayca ayırt edilir. İnciler, öncelikle takılarda kullanılmak üzere hasat edilmiş ve yetiştirilmiştir , ancak geçmişte kıyafetleri süslemek için de kullanılmıştır. Ayrıca ezilmişler ve kozmetiklerde, ilaçlarda ve boya formülasyonlarında kullanılmıştır.
İster vahşi ister kültürlü olsun, mücevher kalitesinde inciler , tıpkı onları üreten kabuğun içi gibi neredeyse her zaman sedefli ve yanardönerdir . Bununla birlikte, hemen hemen tüm kabuklu yumuşakça türleri, daha az parlak veya daha az küresel şekle sahip inciler (teknik olarak “kalkerli betonlar”) üretebilir. Bunlar aynı zamanda gemoloji laboratuvarları tarafından ve ayrıca ABD Federal Ticaret Komisyonu kuralları [4] uyarınca meşru olarak “inci” olarak adlandırılsa da , [4] ve aynı şekilde oluşturulmuş olsalar da , çoğunun merak dışında hiçbir değeri yoktur.
İçindekiler
Etimoloji
Daha fazla bilgi edin
Bu bölümün genişletilmesi gerekiyor .
İngilizce kelime inci gelen Fransız perle aslen nereli, Latince Perna HAM veya koyun eti bacak şeklindeki sonra, bacak anlam bivalf . [5]
İnci taşıyan istiridye ailesinin bilimsel adı olan Margaritiferidae , İngilizce Margaret adının kaynağı olan inci * margārīta için Eski Farsça kelimeden gelmektedir . [6] [7] [8]
Tanım
Siyah bir inci ve siyah dudaklı inci istiridye kabuğu. Yanardöner renk köken sedef tabakaları.
Kabuklu yumuşakçaların tümü, doğal işlemlerle, rahatsız edici mikroskobik bir nesne manto kıvrımları arasına sıkışıp kaldığında bir tür “inci” üretebilir, ancak bu “incilerin” büyük çoğunluğu değerli taşlar olarak değerlendirilmez. En iyi bilinen ve ticari açıdan en önemli olan sedef inciler, öncelikle iki grup yumuşakça çift kabuklu veya istiridye tarafından üretilir . Sedefli bir inci, kabuğu kaplayan sedef salgısında kullanılan aynı yaşam süreciyle sedef katmanlarından yapılır .
İnsan müdahalesi olmadan oluşan doğal (veya vahşi) inciler çok nadirdir. Yüzlerce inci istiridye veya midye toplanmalı ve açılmalı ve böylece tek bir vahşi inci bulmak için öldürülmelidir; Yüzyıllar boyunca incilerin elde edilmesinin tek yolu buydu ve incilerin geçmişte bu kadar olağanüstü fiyatlar getirmesinin nedeni buydu. İnci çiftliklerinde, insan müdahalesi ve doğal süreçler kullanılarak kültür incileri oluşturulur.
– sedefli inci bivalfların biri aile inci istiridye – çok farklı bir grup – Denizde yaşamları, diğeri ise bivalfların – tatlı su yaşıyor; bunlar tatlı su inci midyesi gibi nehir midyeleridir . Tuzlu su incileri çeşitli türlerinde büyüyebilir deniz inci istiridye içinde ailesi Pteriidae . Tatlı su incileri, Unionida, Unionidae ve Margaritiferidae familyaları olan bazı tatlı su midyeleri türlerinde (ancak hepsi değil) yetişir .
Fiziksel özellikler
Sedef tabakalarının yapısı, burada aragonit plakalar kitin , lustrin ve ipek benzeri proteinler gibi biyopolimerlerle ayrılır.
Sedefin kırık yüzeyinin elektron mikroskobu görüntüsü
Benzersiz inci parlaklığı , ışığın yarı saydam katmanlardan yansımasına , kırılmasına ve kırılmasına bağlıdır . İncideki katmanlar ne kadar ince ve çoksa, parlaklık o kadar ince olur. Yanardönerlik bu inci görüntü yüzeyi üzerine düşen ışık kırar ardışık tabakaların üstüste kaynaklanır. Ayrıca inciler (özellikle kültürlenmiş tatlı su incileri ) sarı, yeşil, mavi, kahverengi, pembe, mor veya siyaha boyanabilir. En iyi inciler metalik aynaya benzer bir parlaklığa sahiptir.
İnciler öncelikle kalsiyum karbonattan yapıldığından sirke içinde çözülebilirler . Kalsiyum karbonat, zayıf bir asit çözeltisine bile duyarlıdır çünkü kristaller , sirke içindeki asetik asit ile reaksiyona girerek kalsiyum asetat ve karbondioksit oluşturur .
Tatlı su ve tuzlu su incileri
Tatlı su ve tuzlu su incileri bazen oldukça benzer görünebilir, ancak farklı kaynaklardan gelirler.
Tatlı su incileri , göllerde, nehirlerde, göletlerde ve diğer tatlı su kütlelerinde yaşayan çeşitli tatlı su midyeleri, Unionidae familyasında oluşur. Bu tatlı su inci midyeleri yalnızca daha sıcak iklimlerde değil, aynı zamanda İskoçya gibi daha soğuk ve ılıman bölgelerde (yasalarca korundukları yerlerde) ortaya çıkar. Bugün satılan tatlı su kültür incilerinin çoğu Çin’den geliyor.
Tuzlu su incileri , okyanuslarda yaşayan inci istiridyeleri olan Pteriidae familyasında yetişir . Tuzlu su inci istiridyeleri genellikle korumalı lagünlerde veya volkanik atollerde yetiştirilir .
Yaratılış
Kültür incisi saya ile doğal incinin enine kesitini karşılaştıran şema, alt
İnciler, kabuğun içindeki bir parazit gibi potansiyel olarak tehdit edici tahriş ediciye veya manto dokusuna zarar veren bir saldırıya karşı bir savunma mekanizması olarak belirli yumuşakçaların kabuğunun içinde oluşur. Yumuşakça , tahrişi kapatmak için bir inci kesesi oluşturur . İnciler bu nedenle, insan vücudunda bir antijenin bir fagosit (fagositoz) tarafından yakalanmasına benzer bir bağışıklık tepkisinin sonucudur . [9]
Yumuşakçanın mantosu (koruyucu membran) , organik bir boynuzla bir arada tutulan mineral aragonit veya aragonit ve kalsit karışımı (aynı kimyasal formüle sahip polimorflar, ancak farklı kristal yapılar) şeklinde kalsiyum karbonat (CaCO 3 ) katmanları biriktirir. conchiolin adı verilen bileşik gibi . Aragonit ve conchiolin’in birleşimine sedef denir , sedefi oluşturan. Bir kum tanesinin tahriş edici gibi davrandığına dair yaygın olarak kabul edilen inanç aslında nadiren böyledir. Tipik uyaranlar arasında organik maddeler, parazitler ve hatta manto dokusunu yumuşakçaların vücudunun başka bir kısmına yerleştiren hasar bulunur. Bu küçük parçacıklar veya organizmalar, kabuk valfler beslenme veya solunum için açıldığında içeri girer. Kültür incilerinde tahriş edici, tipik olarak, küresel boncuklu veya boncuksuz (boncuklu veya boncuksuz kültür incileri) manto epitelinin bir parçasıdır. [10] [11]
Doğal inciler
Doğal inciler, neredeyse% 100 kalsiyum karbonat ve conchiolindir . Mikroskobik bir davetsiz misafir veya parazit bir çift kabuklu yumuşakçaya girip kabuğun içine yerleştiğinde, bir dizi tesadüfi koşullar altında doğal incilerin oluştuğu düşünülmektedir. Davetsiz misafir tarafından tahriş edilen yumuşakça, dış örtü doku hücrelerinden bir inci kesesi oluşturur ve tahriş edici maddeyi örtmek için kalsiyum karbonat ve conchiolin salgılar. Bu salgılama işlemi defalarca tekrarlanarak inci elde edilir. Doğal inciler, mükemmel yuvarlak olanlar nispeten nadir olmakla birlikte birçok şekilde gelir.
Tipik olarak, doğal bir inci oluşumu, sütunlu kalsiyum karbonattan (genellikle kalsit, bazen sütunlu aragonit) oluşan kahverengi bir merkezi bölge ve sedeften (tabular aragonit) oluşan sarımsı beyaz bir dış bölgeden oluşur. Diyagram gibi bir inci kesitinde bu iki farklı malzeme görülebilir. Organik materyal yönünden zengin sütunlu kalsiyum karbonatın varlığı, inci gelişiminin erken evresinde oluşan genç manto dokusunu gösterir. İyi tanımlanmış bir göreve sahip yer değiştirmiş canlı hücreler, işlevlerini yeni konumlarında gerçekleştirmeye devam edebilir ve bu da genellikle bir kistle sonuçlanır.. Bu tür bir yer değiştirme, yaralanma yoluyla meydana gelebilir. Kabuğun kırılgan kenarı açığa çıkar ve hasar ve yaralanmaya meyillidir. Yengeçler, diğer yırtıcı hayvanlar ve solucan larvaları gibi parazitler travmatik ataklar oluşturabilir ve bazı dış manto doku hücrelerinin katmanlarından koptuğu yaralanmalara neden olabilir. Mantonun birleşik dokusuna gömülü olan bu hücreler, hayatta kalabilir ve doğal ürünleri olan kalsiyum karbonat salgılamaya devam ettikleri küçük bir cep oluşturabilirler. Cebe inci kesesi adı verilir ve hücre bölünmesi ile zamanla büyür. Genç manto doku hücreleri, büyüme aşamalarına göre inci kesesinin iç yüzeyinden sütunlu kalsiyum karbonat salgılarlar. Zamanla inci kesesinin dış manto hücreleri tabular aragonit oluşumuna geçer. Sedef salgısına geçiş gerçekleştiğinde,kahverengi çakıl taşı sedefli bir kaplama ile kaplanır. Bu işlem sırasında inci kesesi kabuğun içine giriyor gibi görünüyor; bununla birlikte, kese aslında kabuğun kendisi büyürken manto dokusunu orijinal göreceli konumunda kalır. Birkaç yıl sonra, şanslı bir inci avcısı tarafından bir inci oluşur ve kabuk bulunabilir.[12]
Kültür incileri
Ana madde: Kültürlü inci
Mikimoto Pearl Adası , Toba , Japonya’dan çekirdekler
Kültür incileri, kabuğun bir doku implantına verdiği tepkidir. Bir donör kabuğundan küçük bir manto dokusu parçası ( greft olarak adlandırılır ), bir alıcı kabuğuna nakledilir ve bu, dokunun kalsiyum karbonatı çökelteceği bir inci kesesinin oluşmasına neden olur. Kültür incileri üretmek için bir dizi yöntem vardır: tatlı su veya deniz suyu kabukları kullanmak, aşıyı mantoya veya gonad içine nakletmek ve çekirdek olarak küresel bir boncuk eklemek. Tuzlu suda kültür incilerinin çoğu boncuklarla yetiştirilir. Kültür incilerinin ticari isimleri Akoya (阿古 屋), beyaz veya altın Güney denizi ve siyah Tahiti’dir . Boncuksuz kültür incilerinin çoğu, Çin’deki tatlı su kabuklarında mantoda yetiştirilir ve tatlı su kültür incileri olarak bilinir.
Kültür incileri, X-ışını muayenesi ile doğal incilerden ayırt edilebilir . [13] Çekirdekli kültür incileri, implante edilmiş kabuk boncuk çekirdeğinin şeklini takip etme eğiliminde olduklarından, genellikle “önceden oluşturulmuştur”. İstiridyeye bir boncuk sokulduktan sonra, boncuk çevresinde birkaç kat sedef salgılar; elde edilen kültür incisi daha sonra on iki ila on sekiz ay gibi kısa bir sürede hasat edilebilir.
Boncuk çekirdeği olan kültür incisi X ışınıyla çekildiğinde, doğal inciden farklı bir yapı ortaya çıkarır (diyagrama bakınız). Boncuklu kültür incisi, eşmerkezli büyüme halkaları olmayan katı bir merkez gösterirken, doğal bir inci bir dizi eşmerkezli büyüme halkası gösterir. Boncuksuz kültür incisi (ister tatlı su ister tuzlu su kökenli olsun) büyüme halkaları gösterebilir, ancak aynı zamanda genç inci kesesinin ilk çökelmesine tanık olan karmaşık bir merkezi boşluk da gösterebilir. [13]Gemolojik tanımlama
İyi donanımlı bir mücevher test laboratuvarı , bir incinin merkezini incelemek için gemolojik X-ışını ekipmanı kullanarak doğal incileri kültür incilerinden ayırt edebilir . X-ışınları ile incinin büyüme halkalarını görmek mümkündür, burada kalsiyum karbonat katmanları ince conchiolin katmanlarıyla ayrılır. Doğal incilerin boncuksuz kültür incilerinden ayırt edilmesi, bu X-ışını tekniği kullanılmadan çok zor olabilir.
Doğal ve kültür incileri , mikroskop kullanılarak taklit incilerden ayırt edilebilir . Taklitleri test etmenin başka bir yöntemi de iki inciyi birbirine sürmektir. Taklit inciler tamamen pürüzsüzdür, ancak doğal ve kültür incileri sedefli trombositlerden oluşur ve her ikisinin de biraz pürüzlü hissetmesini sağlar.
Doğal bir incinin değeri
İmparatoriçe Eugénie’nin (1853) 212 doğal inci içeren inci tacı , Louvre , Paris.
Kaliteli doğal inciler çok nadir bulunan mücevherlerdir. Değerleri, boyut, şekil, renk, yüzey kalitesi, yön ve parlaklığa göre diğer değerli taşların değerlerine benzer şekilde belirlenir.
Tek doğal inciler genellikle koleksiyon öğeleri olarak satılır veya benzersiz takılarda merkez parçası olarak belirlenir. Çok az sayıda eşleşen doğal inci ipi vardır ve bunlar genellikle yüz binlerce dolara satılır. (1917’de, kuyumcu Pierre Cartier , Cartier’in yıllardır topladığı çift iplikli doğal inciler karşılığında şimdi New York Cartier mağazası olan Fifth Avenue malikanesini satın aldı; o zamanlar 1 milyon ABD doları değerindeydi.) [14]
Kültür incisinin tanıtımı ve ilerlemesi inci endüstrisini çok etkiledi. Pearl satıcıları, bu yeni kültürlü ürünlerin orijinalliğine açıkça itiraz ettiler ve birçok tüketiciyi çok daha düşük fiyatları konusunda tedirgin ve kafaları karıştırdı. Esasen, tartışma hem doğal hem de kültür incilerinin görüntülerine zarar verdi. 1950’lerde, gelişmiş ülkelerdeki önemli sayıda kadının kendi kültürlü inci kolyelerini satın alabildiği zaman, doğal inciler inci endüstrisinde küçük, özel bir nişe indirgenmişti.
Doğal bir incinin kökeni
Mary, İskoç Kraliçesi siyah incilerden bir ip takıyor
Daha önce dünyanın birçok yerinde doğal inciler bulundu. Günümüzde doğal inci, çoğunlukla Bahreyn açıklarındaki denizlerle sınırlıdır . Avustralya ayrıca dünyanın kalan son inci dalış gemisi filolarından birine sahiptir. Avustralya inci dalgıçları kültürlü güney denizi inci endüstrisinde kullanılmak üzere güney deniz incisi istiridyeleri için dalış yapıyor. İnci istiridye avı, doğal inci günlerinde alınan istiridye sayısına benzer. Bu nedenle, Avustralya Hint Okyanusu sularında yabani istiridyelerden elde edilen önemli sayıda doğal inci bulunur. Bugün bulunan doğal incileri pozitif olarak doğrulamak için röntgen muayenesi gereklidir.
Kültür incisi türleri
İnci istiridyesinin kabuğuna yaslanmış, yarım küre şeklinde, kabarcıklı bir inci.
Keshi incilerisık sık tesadüfen meydana gelmelerine rağmen, doğal kabul edilmezler. Kültürleme sürecinin bir yan ürünüdür ve bu nedenle insan müdahalesi olmadan gerçekleşmez. Oldukça küçüktürler, tipik olarak sadece birkaç milimetredir. Keshi incileri, Çin’de birçok farklı deniz yumuşakçası ve tatlı su midyesi tarafından üretilmektedir. Keshi incileri, kültürlü inci ekim işleminde aslında bir hatadır. Kültür incisinin tohumlanmasında, kurban edilmiş bir istiridyeden bir parça manto kası, istiridye içine sedef boncuk yerleştirilir. Manto parçası boncuktan kayarsa, tamamen sedef olan manto parçasının etrafında bir inci barok şekli oluşur. Bu nedenle, bir Keshi incisi, sedef boncuk merkezi olan kültür incilerinden daha üstün kabul edilebilir. Kültürlü inci endüstrisinde,Tamamen sedefli bir barok incinin yanlış yaratılması için kullanılan kaynaklar, yuvarlak kültür incilerinin üretimi için bir yüktür. Bu nedenle, kültür tekniğini geliştirmeye çalışıyorlar, böylece keshi incileri oluşmasın. Tüm sedef inciler bir gün doğal bulunan incilerle sınırlı olabilir.[15] [16] [17] Günümüzde birçok “keshi” incisi aslında kasıtlıdır ve hasat sonrası kabuklar, mevcut inci kesesinde bir inciyi yeniden oluşturmak için suya geri döner.
Genellikle siyah inciler [18] olarak anılan Tahiti incileri , nadir olmaları nedeniyle oldukça değerlidir; onlar için kültürleme süreci daha küçük hacimli bir çıktı gerektirir ve bunlar asla toplu olarak üretilemez, çünkü çoğu deniz incisinde olduğu gibi, istiridye bir seferde yalnızca bir inci ile çekirdeklenebilirken, tatlı su midyeleri birden fazla inci implantı yapabilir. Kültür incileri günlerinden önce, siyah inciler nadirdi ve çok değerliydi, çünkü beyaz inci istiridyeleri nadiren doğal siyah inciler üretiyorlardı ve siyah inci istiridyeleri nadiren doğal inci üretiyordu.
İnci kültürü teknolojisinin gelişmesinden bu yana, Tahiti’de bulunan siyah inci istiridyeleri Pinctada margaritifera ve Cook Adaları ve Fiji de dahil olmak üzere diğer birçok Pasifik adası, kültür incileri üretmek için yaygın olarak kullanılmaktadır. Siyah kültür incisinin enderliği artık “karşılaştırmalı” bir konu. Siyah kültür incisi, Çin kültür incileri ve Japon ve Çin akoya kültür incileri ile karşılaştırıldığında nadirdir ve bu incilerden daha değerlidir. Ancak siyah kültür incisinden daha değerli olan Güney Denizi incisinden daha bol miktarda bulunur. Bunun nedeni siyah inci istiridye Pinctada margaritifera’nınçok daha bol istiridye, zor nadir ve daha büyük güney deniz inci daha Pinctada maxima lagünlerde bulunamaz, ancak hangi derin okyanus habitat nadir sayıda daldı veya kuluçkahanede yetiştirilmesi gerekir.
Siyah inciler çok nadiren siyahtır: genellikle yeşil, mor, patlıcan, mavi, gri, gümüş veya tavus kuşunun tonlarıdır (tavus kuşunun tüyü gibi birkaç tonun karışımı). [ alıntı gerekli ]
Siyah inci istiridyesinden ( Pinctada margaritifera) elde edilen siyah kültür incileri, Güney Denizi incileri değildir, ancak çoğu zaman yanlışlıkla Karadeniz incileri olarak tanımlanırlar. Siyah istiridyeden inci için resmi bir tanımın yokluğunda, bu incilere genellikle “siyah inci” denir. [ alıntı gerekli ]
Güney Denizi incisinin doğru tanımı – CIBJO ve GIA tarafından tanımlandığı gibi – Pinctada maxima [19] inci istiridye tarafından üretilen bir incidir. Güney Denizi incileri, ev sahibi Pinctada maxima istiridye rengidir – ve beyaz, gümüş, pembe, altın, krem ve bu temel renklerin herhangi bir kombinasyonu olabilir, bu temel renklerin herhangi bir kombinasyonu, örneğin inci sedefinde görüntülenen gökkuşağının çeşitli renklerinin armonileri dahil istiridye kabuğunun kendisi.
Güney Denizi incileri, kültür incilerinin en büyüğü ve en nadiridir – bu da onları en değerli kılar. [20] [21] Son derece güzel ‘ doğu ‘ ya da parlaklığından dolayı ödüllendirilen Güney Denizi incileri , Pinctada maxima istiridyelerinin bulunabileceği dünyanın çeşitli yerlerinde yetiştiriliyor ve en güzel Güney Denizi incileri de Paspaley tarafından üretiliyor . Kuzey-Batı Avustralya’nın uzak kıyı şeridi. [21] [22] Beyaz ve gümüş renkli Güney Denizi incileri Avustralya’nın Broome bölgesinden gelme eğilimindeyken , altın renkli olanlar Filipinler ve Endonezya’da daha yaygındır.
Meksika, Kaliforniya Körfezi’ndeki bir çiftlik , siyah dudaklı Pinctada mazatlanica istiridyelerinden ve gökkuşağı dudaklı Pteria sterna istiridyelerinden inciler üretiyor . [23] Bu gökkuşağı dudaklı istiridyelerin incileri, Concha Nácar olarak da adlandırılır ve morötesi ışık altında kırmızıyı parlar.
Diğer türlerden
Melo melo adlı Hint kıvrımının bir kabuğu , bu türe ait birkaç inciyle çevrili
Kabuklu inci kolye
Biyolojik olarak konuşursak, doğru koşullar altında, hemen hemen her kabuklu yumuşakça bir tür inci üretebilir. Bununla birlikte, bu yumuşakça incilerinin çoğunun parlaklığı veya yanardönerliği yoktur . Yumuşakça türlerinin büyük çoğunluğu, çekici olmayan ve bazen çok dayanıklı olmayan inciler üretir. Bu tür incilerin genellikle bir bilim insanı, koleksiyoncu veya merak dışında hiçbir değeri yoktur. Bu nesneler, bazı gemologlar tarafından “kalkerli betonlar” olarak adlandırılıyordu, ancak bir malakolog hala onları inci olarak kabul ediyordu. Bu türden değersiz inciler bazen yenilebilir midyelerde , yenilebilir istiridyelerde , salyangozda bulunur.salyangoz vb. GIA ve CIBJO artık bu tür öğelere [24] [25] atıfta bulunurken basitçe ‘inci’ terimini (veya uygun olduğunda daha açıklayıcı terim olan ‘sedefli olmayan inci’) ve Federal Ticaret Komisyonu kuralları uyarınca çeşitli yumuşakçaları kullanır inciler, herhangi bir nitelik olmaksızın ‘inci’ olarak adlandırılabilir. [4]
Birkaç tür, değerli taşlar olarak ilgi çekici olabilecek inciler üretir. Bu türler arasında, kazan kabuğu Melo , dev istiridye Tridacna , çeşitli tarak türleri, Pen kabukları ve deniz kulağının Haliotis iris türleri bulunur. Abalone incileri veya paua , Yeni Zelanda sularına özgü mabe inciler veya kabarcıklı incilerdir ve genellikle ‘mavi inciler’ olarak adlandırılırlar. İnanılmaz parlaklıkları ve genellikle opal ile karşılaştırılan doğal olarak parlak canlı renkleri ile beğenilirler.. Diğer bir örnek ise deniz kabuğu incisidir (bazen basitçe ‘pembe inci’ olarak anılır), manto ile kraliçe deniz kabuğu veya pembe kabuklu, Strombus gigas , büyük bir deniz salyangozu veya deniz karındanbacaklılarının kabuğu arasında çok nadiren büyür . Karayip Denizi . Genellikle pembe renkte olan bu inciler, deniz kabuğu balıkçılığı endüstrisinin bir yan ürünüdür ve en iyisi, ‘alev yapısı’ olarak bilinen chatoyance ile ilgili parıldayan bir optik etki sergiler .
Biraz benzer gastropod inciler, bu sefer daha turuncu renktedir (yine çok nadiren) at kabuklu Triplofusus papillosus’ta bulunur .
Bilinen en büyük ikinci inci 1934’te Filipinler’de bulundu ve Lao Tzu’nun İncisi olarak bilinir . Dev bir midyeden doğal olarak oluşan, sedefli olmayan, kalkerli bir betondur (inci) . İnci istiridyesinde yetişmediği için inci gibi değildir; bunun yerine yüzey porselen gibi parlaktır. Dev istiridyelerden elde edilen diğer incilerin de var olduğu bilinmektedir, ancak bu, 14 lb (6,4 kg) ağırlığında özellikle büyük bir incidir.
Bilinen en büyük inci (aynı zamanda dev cisim gelen) ‘dir Puerto İncisi da bir balıkçı tarafından Filipinler’de bulunan, Puerto Princesa , Palawan Adası . Muazzam inci 30 cm genişliğinde (1 ft), 67 cm uzunluğunda (2.2 ft) ve 75 lb (34 kg) ağırlığındadır. [26]
Tarih
İnci avı
Ana madde: İnci avı
Basra Körfezi’nde inci arayan Kuveytli dalgıçlar tarafından kullanılan 14. yüzyıldan kalma bir kıyafet.
Antik Chronicle Mahavamsa , Sri Lanka’daki Mannar Körfezi’ndeki Oruwella limanında gelişen inci endüstrisinden bahseder . Aynı zamanda inci sekiz çeşitleri eşlik etmesi kaydeden Prens Vijaya ‘de kral olarak Pandyan krala ın elçilik Devanampiya Tissa ‘ için Elçiliğe İmparator Ashoka . [27] [28] Yaşlı Plinius (23-79AD), Körfez’in inci balıkçılığını dünyadaki en üretken olarak övdü. [29] [30] [31]
Binlerce yıldır, Hint Okyanusu’ndaki dalgıçlar tarafından Basra Körfezi , Kızıldeniz ve Mannar Körfezi gibi bölgelerde deniz suyu incileri toplandı . [32] [33] [34] Kanıtlar ayrıca bu bölgelerde inci dalışına tarih öncesi bir köken olduğunu göstermektedir . [33] [34] Han Hanedanlığı’ndan (MÖ 206 – MS 220) başlayarak Çinliler , Güney Çin Denizi’nde deniz suyu incileri için yoğun bir şekilde avlandılar . [35] On ikinci yüzyıl Çin’in Tanka inci dalgıçları, güvenli bir şekilde yüzeye çıkarılabilmek için bellerine ip bağladılar. [36]
İnci yakalamak , Bern Physiologus (9. yüzyıl)
İspanyol fatihler Batı Yarımküre’ye vardıklarında , Venezuela kıyılarının yaklaşık 200 km kuzeyindeki Cubagua ve Margarita adalarının çevresinde geniş bir inci yatak (inci istiridye yatağı) olduğunu keşfettiler . Keşfedilen ve adı verilen inci olan La Peregrina incisi , İspanya Kralı II. Philip’e teklif edildi ve ardından eşi İngiltere Kralı Mary I’e hediye edildi . [37] La Peregrina’yı 1607’de Sevilla’da gördüğünü söyleyen Garcilasso de la Vega’ya göre [38] bu, 1560’da Panama’da bir köle tarafından bulundu. özgürlüğü ile ödüllendirilen işçi ve Panama alcalde ofisi ile sahibi.
Margarita incileri bugün bulmak son derece zordur ve eşsiz sarımsı renkleriyle bilinir. 20. yüzyılın başlarından önce inci avcılığı , inci hasadı için en yaygın yöntemdi. Dalgıçlar, istiridyeleri okyanus tabanlarından ve nehir tabanlarından elle çekip inciler için ayrı ayrı kontrol ettiler. Tüm midye ve istiridye inci üretmez. Üç tonluk bir taşımada sadece üç veya dört istiridye mükemmel inciler üretecektir. [ alıntı gerekli ]
ingiliz Adaları
İnciler, Jül Sezar’ı Britanya’ya çeken cazibe merkezlerinden biriydi. [39] Midye tatlı su incileridir. Pearling, nehir midyelerinin nesli tükenmekte olan durumu nedeniyle 1998 yılında İngiltere’de yasaklandı. [40] Tay Nehri’ndeki Abernethy incisinin önemli bir miktarının satışı hakkında keşif ve tanıtım , hafta sonu savaşçıları tarafından 1970’ler ve 80’ler boyunca midye kolonilerinin yoğun şekilde sömürülmesine neden olmuştu. [41] İzin verildiğinde, çoğunlukla İskoç Gezginler [42] tarafından , yaylalardaki Oykel Nehri’nin en güzel gül pembesi inciler olarak dikkat çekmesiyle nehirden nehre değişen inciler keşfetti . [43]İskoçya’da 1998 öncesi tatlı su incilerini satma lisansına sahip iki firma var. [44]
İnci yetiştiriciliği
Akoya inci istiridyesinden çıkarılan inci.
Ayrıca bakınız: İstiridye yetiştiriciliği