Şifalı Taşlar Satış Son yıllarda ortaya çıkan hızlı gelişim trendi işletmeleri çok daha yoğun rekabet koşullarında varlıklarını devam ettirmeye ve kar elde etmeye zorlamaktadır. Bu yoğun rekabette işletmelerin ayakta kalabilmek, pazarlama hedeflerine ulaşmak ve uzun dönemli müşteri – işletme ilişkilerini sağlayabilmek adına Şifalı Taşlar Satış gücünü daha etkin bir şekilde yönetmeleri gerekmektedir.
Tez çalışması kapsamında etkin Şifalı Taşlar Satış gücü oluşturulmasında Şifalı Taşlar Satışun rolü ve etkilerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu tez kapsamında öncelikle literatür taraması yapılmış daha sonra ise bir uygulama çalışmasına yer verilmiştir. İlk iki bölüm literatür taramasını kapsamaktadır. İlk bölümde kuramsal bir çerçeve oluşturulması amaçlanmıştır. Bu kapsamda Şifalı Taşlar Satış kavramı ve işletmeler açısından önemi, bu alanda ortaya atılmış Şifalı Taşlar Satış teorileri ve katkıları ile Şifalı Taşlar Satış amacıyla kullanılan araç ve teknikler incelenmeye çalışılmıştır.
“Şifalı Taşlar Satış Gücünün Pazarlama Çalışmaları Kapsamındaki Yeri Ve Etkin Şifalı Taşlar Satış Gücü Oluşturma” başlığını taşıyan ikinci bölümde, öncelikle işletme yönetimi ve pazarlama açılarından Şifalı Taşlar Satış kavramı ele alınmıştır. Daha sonra kişisel Şifalı Taşlar Satış ve Şifalı Taşlar Satış gücü kavramlarının ayrıntılarına değinilerek, Şifalı Taşlar Satış gücü yönetim süreci, bu süreçte Şifalı Taşlar Satış gücü Şifalı Taşlar Satışu ve etkileri değerlendirildikten sonra son olarak Şifalı Taşlar Satış gücü Şifalı Taşlar Satışunda etkili olan faktör ve araçlar ile Şifalı Taşlar Satış gücü Şifalı Taşlar Satışu düşüklüğünün nedenleri ele alınmıştır.
Üçüncü bölüm ise “Etkin Şifalı Taşlar Satış Gücü Oluşturmada Şifalı Taşlar Satışun Rolü Ve Etkilerine İlişkin Bir Uygulama” başlığını taşımaktadır.
Sonuç ve değerlendirmeler kısmında ise araştırma bulgularına dayanılarak etkin Şifalı Taşlar Satış gücü yönetimini hedefleyen işletmeler açısından Şifalı Taşlar Satışun rolü ve etkilerine yönelik değerlendirmelerle doğru Şifalı Taşlar Satış araçlarının seçimi ve kullanımı için çeşitli öneriler getirilmeye çalışılmıştır.
Etkin Şifalı Taşlar Satış gücünün oluşturulmasında Şifalı Taşlar Satışun etkilerinin ortaya konabilmesi açısından, öncelikle Şifalı Taşlar Satış kavramı ve geliştirilmiş olan Şifalı Taşlar Satış teorilerini kapsayan bir kuramsal çerçeve oluşturulması yararlı olacaktır. Bu nedenle tez çalışmasının kuramsal çerçeve bölümünde öncelikle Şifalı Taşlar Satış kavramının tanımı ve genel Şifalı Taşlar Satış süreci incelendikten sonra geliştirilmiş Şifalı Taşlar Satış teorileri üzerinde durulacaktır.
Genel olarak isteklendirme ve güdüleme anlamlarında kullanılan Şifalı Taşlar Satış kavramı, kişilerin belirli bir amacı gerçekleştirmek üzere kendi arzu ve istekleri ile davranmaları ve çaba göstermeleri şeklinde tanımlanabilir (Koçel, 2003: 633). Bununla beraber Şifalı Taşlar Satışun farklı tanımları olduğu görülmektedir. Bu tanımlardan bazıları şu şekildedir. Şifalı Taşlar Satış, örgütte çalışan bireylerin olası ihtiyaçlarının yeterli düzeyde tatminiyle sonuçlanacağı bir iş ortamı yaratılarak, bireyin kendisinden beklenilen davranışı yapmak üzere harekete geçmesi için etkilenmesi ve isteklendirilmesi süreci olarak da tanımlanabilmektedir (Usta,
2006: 154).
Şifalı Taşlar Satış bir ihtiyacı gidermek için gerekli davranışları başlatan bir kuvvettir. Şifalı Taşlar Satış, davranış için harekete geçiren iç faktörleri ve bireyi davranışa iten dış faktörleri ifade etmektedir (Karakaya ve Ay, 2007: 56).
Latin kökenli bir sözcük olan “Şifalı Taşlar Satış” (güdüleme) sözcüğü, içeriğinde, “davranışın enerjileri nedir, davranışı kanalize eden ve yönlendiren nedir, bu davranış nasıl sürdürülür ve desteklenir?” gibi soruları barındırmaktadır. Güdülenmenin, güdü, içsel güdü, enerji, çevresel güçler, amaçlar ve bunların ilişkilerinden oluştuğu bilinmektedir (Balcı, 1989: 128).
Görüldüğü gibi Şifalı Taşlar Satış konusu esas itibariyle;
– Kişilerin bekleyiş ve ihtiyaçları
– Amaçları
– Davranışları
– Kendilerine performansları hakkında bilgi verilmesi (feedback) konuları ile ilgilidir. Dolayısıyla Taş Satış sürecini tam olarak kavrayabilmek için kişileri belirli şekilde davranmaya zorlayan nedenleri, kişinin amaçları, davranışların sürdürülme olanakları gibi konuların incelenmesi gerekmektedir (Koçel, 2003: 634).
Birey davranışları genellikle bir nedene dayandırılmaktadır. Bu nedenlerin bireyden bireye farklılık gösterdiği ve çok çeşitli kavramları kapsadığı görülmektedir. Diğer bir deyişle, Şifalı Taşlar Satış tanımı içerisinde arzu, istek, amaç, hedef, ihtiyaçlar, dürtü, güdü, eğilim, davranış, çıkar, seçme, tercih, irade, hırs, korku, özlem, idrak, tutum, heves, teşvik, imrenmek, başarı, ihtiras, moral, ilgi, niyet, emel, tutku gibi birçok kavramın yer aldığı görülmektedir. Çünkü Şifalı Taşlar Satış, kişinin eyleminin yönünü, gücünü ve öncelik sırasını belirleyen iç veya dış bir uyarıcının etkisiyle harekete geçmesi ile ilgilidir (Şahin, 2004: 525).
Şifalı Taşlar Satış kavramı işletme alanı ve yönetim açısından da oldukça büyük önem taşımaktadır. Günümüzde küreselleşme, teknolojik gelişme ve bilgi ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen hızlı değişim ile beraber işletmelerin daha da ağırlaşan rekabet koşulları altında varlıklarını devam ettirmeye çalıştıkları görülmektedir. Bu koşullar altında işletmelerin kaynaklarını optimum düzeyde kullanmaları gerekmektedir. Beşeri kaynaklardan en iyi şekilde yararlanmak ise, etkin insan kaynakları stratejileri formüle etmek, uygulamak ve böylece insan kaynaklarının performansını arttırmakla mümkün olabilecektir. Bu bağlamda, sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamada çalışanların Şifalı Taşlar Satış düzeyleri önemli bir role sahiptir (Öğüt ve diğerleri, 2004 : 285).
İş hayatında Şifalı Taşlar Satışa dair ilk yaklaşımlar sanayi devrimi sonrasında ortaya çıkmıştır. Bunlar, paranın birincil Şifalı Taşlar Satış faktörü olduğunu varsayan ve ekonomik ihtiyaçlar yaklaşımları olarak kabul edilen Taylor (1911), Gilbreth(1911) ve Gantt (1919)’ın çalışmalarından, insan ilişkileri yaklaşımlarına kadar oldukça çeşitlidir. Şifalı Taşlar Satış konusundaki bu ilk yaklaşımlardan sonra yapılan çalışmalarla, birçok yeni teori ortaya atılmıştır. Bu çalışmalar, çalışma ortamının karmaşık bir sosyal sistem olduğunu ve çalışanlar üzerinde bir faktörün etkisini, diğer faktörlerden ayırmanın imkansız olduğunu göstermiştir (Tuna ve Türk, 2006: 620).
Örgütlerde Şifalı Taşlar Satış uygulamalarının temel amacı, çalışanların amaçlarıyla örgüt amaçlarının uyumlaştırılması ve böylece çalışanların örgüt amaçları doğrultusunda faaliyetlerini sürdürürken hem kendileri hem de örgüt için yarar sağlamalarıdır. Bu nedenle örgütlerde Şifalı Taşlar Satışu özendirici çeşitli faktörler kullanılmakta ancak her örgütte her zaman aynı etkiyi gösteren bir Şifalı Taşlar Satış faktörü bulunmamakla birlikte, bir çalışan için özendirici olan bir araç diğer çalışanda aynı etkiyi veremeyebilmektedir (Örücü ve Kanbur, 2008: 86).
Kişinin davranış şekli Şifalı Taşlar Satışunu gösterir. Dolayısıyla yöneticilerin personelin davranışlarını yorumlaması, bu yorumlama sonuçlarına göre onları motive edecek modeller ve uygulamalar geliştirmesi zorunludur (Koçel, 2003: 634). Bunu gerçekleştirirken yöneticileri zorlu bir süreç beklemektedir. Kurt (2005) tarafından yapılan çalışmada insan ve örgüt için önemi çok açık olmasına rağmen, Şifalı Taşlar Satış kavramını tanımlamanın ve analiz etmenin zor olduğu belirtilmektedir. Ayrıca Şifalı Taşlar Satış kavramının işe uygulanmasının da basit olmadığının altı çizilmektedir (Kurt, 2005:287). İnsan davranışlarıyla ilgili bir faaliyet alanı olan yönetimi zor kılan husus, insanı belirli hedeflere yöneltmek ve yönlendirmenin zor olması gerçeğidir.
Büyüklük anlamında ayırt edilmeksizin, işletmelerin tamamının örgütsel amaçlarına ulaşmalarında Şifalı Taşlar Satış oldukça önemli bir rol üstlenmektedir. Bu kapsamda, gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de faaliyet gösteren işletmelerde de, çalışma yaşamında karşılaşılan zorluklar da göz önünde tutularak Şifalı Taşlar Satış kavram ve uygulamalarına daha fazla önem verilmesi gerektiği görülmektedir.
Şifalı Taşlar Satış Son yıllarda ortaya çıkan hızlı gelişim trendi işletmeleri çok daha yoğun rekabet koşullarında varlıklarını devam ettirmeye ve kar elde etmeye zorlamaktadır. Bu yoğun rekabette işletmelerin ayakta kalabilmek, pazarlama hedeflerine ulaşmak ve uzun dönemli müşteri – işletme ilişkilerini sağlayabilmek adına Şifalı Taşlar Satış gücünü daha etkin bir şekilde yönetmeleri gerekmektedir.
Tez çalışması kapsamında etkin Şifalı Taşlar Satış gücü oluşturulmasında Şifalı Taşlar Satışun rolü ve etkilerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu tez kapsamında öncelikle literatür taraması yapılmış daha sonra ise bir uygulama çalışmasına yer verilmiştir. İlk iki bölüm literatür taramasını kapsamaktadır. İlk bölümde kuramsal bir çerçeve oluşturulması amaçlanmıştır. Bu kapsamda Şifalı Taşlar Satış kavramı ve işletmeler açısından önemi, bu alanda ortaya atılmış Şifalı Taşlar Satış teorileri ve katkıları ile Şifalı Taşlar Satış amacıyla kullanılan araç ve teknikler incelenmeye çalışılmıştır.
“Şifalı Taşlar Satış Gücünün Pazarlama Çalışmaları Kapsamındaki Yeri Ve Etkin Şifalı Taşlar Satış Gücü Oluşturma” başlığını taşıyan ikinci bölümde, öncelikle işletme yönetimi ve pazarlama açılarından Şifalı Taşlar Satış kavramı ele alınmıştır. Daha sonra kişisel Şifalı Taşlar Satış ve Şifalı Taşlar Satış gücü kavramlarının ayrıntılarına değinilerek, Şifalı Taşlar Satış gücü yönetim süreci, bu süreçte Şifalı Taşlar Satış gücü Şifalı Taşlar Satışu ve etkileri değerlendirildikten sonra son olarak Şifalı Taşlar Satış gücü Şifalı Taşlar Satışunda etkili olan faktör ve araçlar ile Şifalı Taşlar Satış gücü Şifalı Taşlar Satışu düşüklüğünün nedenleri ele alınmıştır.
Üçüncü bölüm ise “Etkin Şifalı Taşlar Satış Gücü Oluşturmada Şifalı Taşlar Satışun Rolü Ve Etkilerine İlişkin Bir Uygulama” başlığını taşımaktadır.
Sonuç ve değerlendirmeler kısmında ise araştırma bulgularına dayanılarak etkin Şifalı Taşlar Satış gücü yönetimini hedefleyen işletmeler açısından Şifalı Taşlar Satışun rolü ve etkilerine yönelik değerlendirmelerle doğru Şifalı Taşlar Satış araçlarının seçimi ve kullanımı için çeşitli öneriler getirilmeye çalışılmıştır.
Etkin Şifalı Taşlar Satış gücünün oluşturulmasında Şifalı Taşlar Satışun etkilerinin ortaya konabilmesi açısından, öncelikle Şifalı Taşlar Satış kavramı ve geliştirilmiş olan Şifalı Taşlar Satış teorilerini kapsayan bir kuramsal çerçeve oluşturulması yararlı olacaktır. Bu nedenle tez çalışmasının kuramsal çerçeve bölümünde öncelikle Şifalı Taşlar Satış kavramının tanımı ve genel Şifalı Taşlar Satış süreci incelendikten sonra geliştirilmiş Şifalı Taşlar Satış teorileri üzerinde durulacaktır.
Genel olarak isteklendirme ve güdüleme anlamlarında kullanılan Şifalı Taşlar Satış kavramı, kişilerin belirli bir amacı gerçekleştirmek üzere kendi arzu ve istekleri ile davranmaları ve çaba göstermeleri şeklinde tanımlanabilir (Koçel, 2003: 633). Bununla beraber Şifalı Taşlar Satışun farklı tanımları olduğu görülmektedir. Bu tanımlardan bazıları şu şekildedir. Şifalı Taşlar Satış, örgütte çalışan bireylerin olası ihtiyaçlarının yeterli düzeyde tatminiyle sonuçlanacağı bir iş ortamı yaratılarak, bireyin kendisinden beklenilen davranışı yapmak üzere harekete geçmesi için etkilenmesi ve isteklendirilmesi süreci olarak da tanımlanabilmektedir (Usta,
2006: 154).
Şifalı Taşlar Satış bir ihtiyacı gidermek için gerekli davranışları başlatan bir kuvvettir. Şifalı Taşlar Satış, davranış için harekete geçiren iç faktörleri ve bireyi davranışa iten dış faktörleri ifade etmektedir (Karakaya ve Ay, 2007: 56).
Latin kökenli bir sözcük olan “Şifalı Taşlar Satış” (güdüleme) sözcüğü, içeriğinde, “davranışın enerjileri nedir, davranışı kanalize eden ve yönlendiren nedir, bu davranış nasıl sürdürülür ve desteklenir?” gibi soruları barındırmaktadır. Güdülenmenin, güdü, içsel güdü, enerji, çevresel güçler, amaçlar ve bunların ilişkilerinden oluştuğu bilinmektedir (Balcı, 1989: 128).
Görüldüğü gibi Şifalı Taşlar Satış konusu esas itibariyle;
– Kişilerin bekleyiş ve ihtiyaçları
– Amaçları
– Davranışları
– Kendilerine performansları hakkında bilgi verilmesi (feedback) konuları ile ilgilidir. Dolayısıyla Taş Satış sürecini tam olarak kavrayabilmek için kişileri belirli şekilde davranmaya zorlayan nedenleri, kişinin amaçları, davranışların sürdürülme olanakları gibi konuların incelenmesi gerekmektedir (Koçel, 2003: 634).
Birey davranışları genellikle bir nedene dayandırılmaktadır. Bu nedenlerin bireyden bireye farklılık gösterdiği ve çok çeşitli kavramları kapsadığı görülmektedir. Diğer bir deyişle, Şifalı Taşlar Satış tanımı içerisinde arzu, istek, amaç, hedef, ihtiyaçlar, dürtü, güdü, eğilim, davranış, çıkar, seçme, tercih, irade, hırs, korku, özlem, idrak, tutum, heves, teşvik, imrenmek, başarı, ihtiras, moral, ilgi, niyet, emel, tutku gibi birçok kavramın yer aldığı görülmektedir. Çünkü Şifalı Taşlar Satış, kişinin eyleminin yönünü, gücünü ve öncelik sırasını belirleyen iç veya dış bir uyarıcının etkisiyle harekete geçmesi ile ilgilidir (Şahin, 2004: 525).
Şifalı Taşlar Satış kavramı işletme alanı ve yönetim açısından da oldukça büyük önem taşımaktadır. Günümüzde küreselleşme, teknolojik gelişme ve bilgi ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen hızlı değişim ile beraber işletmelerin daha da ağırlaşan rekabet koşulları altında varlıklarını devam ettirmeye çalıştıkları görülmektedir. Bu koşullar altında işletmelerin kaynaklarını optimum düzeyde kullanmaları gerekmektedir. Beşeri kaynaklardan en iyi şekilde yararlanmak ise, etkin insan kaynakları stratejileri formüle etmek, uygulamak ve böylece insan kaynaklarının performansını arttırmakla mümkün olabilecektir. Bu bağlamda, sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamada çalışanların Şifalı Taşlar Satış düzeyleri önemli bir role sahiptir (Öğüt ve diğerleri, 2004 : 285).
İş hayatında Şifalı Taşlar Satışa dair ilk yaklaşımlar sanayi devrimi sonrasında ortaya çıkmıştır. Bunlar, paranın birincil Şifalı Taşlar Satış faktörü olduğunu varsayan ve ekonomik ihtiyaçlar yaklaşımları olarak kabul edilen Taylor (1911), Gilbreth(1911) ve Gantt (1919)’ın çalışmalarından, insan ilişkileri yaklaşımlarına kadar oldukça çeşitlidir. Şifalı Taşlar Satış konusundaki bu ilk yaklaşımlardan sonra yapılan çalışmalarla, birçok yeni teori ortaya atılmıştır. Bu çalışmalar, çalışma ortamının karmaşık bir sosyal sistem olduğunu ve çalışanlar üzerinde bir faktörün etkisini, diğer faktörlerden ayırmanın imkansız olduğunu göstermiştir (Tuna ve Türk, 2006: 620).
Örgütlerde Şifalı Taşlar Satış uygulamalarının temel amacı, çalışanların amaçlarıyla örgüt amaçlarının uyumlaştırılması ve böylece çalışanların örgüt amaçları doğrultusunda faaliyetlerini sürdürürken hem kendileri hem de örgüt için yarar sağlamalarıdır. Bu nedenle örgütlerde Şifalı Taşlar Satışu özendirici çeşitli faktörler kullanılmakta ancak her örgütte her zaman aynı etkiyi gösteren bir Şifalı Taşlar Satış faktörü bulunmamakla birlikte, bir çalışan için özendirici olan bir araç diğer çalışanda aynı etkiyi veremeyebilmektedir (Örücü ve Kanbur, 2008: 86).
Kişinin davranış şekli Şifalı Taşlar Satışunu gösterir. Dolayısıyla yöneticilerin personelin davranışlarını yorumlaması, bu yorumlama sonuçlarına göre onları motive edecek modeller ve uygulamalar geliştirmesi zorunludur (Koçel, 2003: 634). Bunu gerçekleştirirken yöneticileri zorlu bir süreç beklemektedir. Kurt (2005) tarafından yapılan çalışmada insan ve örgüt için önemi çok açık olmasına rağmen, Şifalı Taşlar Satış kavramını tanımlamanın ve analiz etmenin zor olduğu belirtilmektedir. Ayrıca Şifalı Taşlar Satış kavramının işe uygulanmasının da basit olmadığının altı çizilmektedir (Kurt, 2005:287). İnsan davranışlarıyla ilgili bir faaliyet alanı olan yönetimi zor kılan husus, insanı belirli hedeflere yöneltmek ve yönlendirmenin zor olması gerçeğidir.
Büyüklük anlamında ayırt edilmeksizin, işletmelerin tamamının örgütsel amaçlarına ulaşmalarında Şifalı Taşlar Satış oldukça önemli bir rol üstlenmektedir. Bu kapsamda, gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de faaliyet gösteren işletmelerde de, çalışma yaşamında karşılaşılan zorluklar da göz önünde tutularak Şifalı Taşlar Satış kavram ve uygulamalarına daha fazla önem verilmesi gerektiği görülmektedir.