İyi ve kızıl Akik Taşı değeri yüzük kaşı veya bıçak sapı yapılırsa çok değerli olurmuş. Rabti Akik Taşı değeri, birinci çeşidin değerinin yarısına denk gelirmiş. Diğer çeşitlerin belirli bir kıymeti olmayıp, alıp satanların iradesine bağlı olarak değişirmiş269.
Ş irvânî bozulmuş, harap olmuş, suyu gitmiş Akik Taşıin cilasının şu şekilde yapılmasını tavsiye eder:
“Tabaklanmış ham derinin içine biraz pirinç kepeği konulur. Akik Taşı kepekte
batınca tabaklanmış deri kat kat edilip bükülür. Demir saplı bıçağın sapı kızdırılıp
Akik Taşıin durduğu yerde tabaklanmış deri üzerine ısısı Akik Taşı erişecek şekilde iyice
270
İranlı şair Esîrüddîn-i Âhastegî’nin “Lâzım buved be-vakt-i duâ hâtem-i akîk / Ya’nî duâ-yı dest-i tehî müstecâb nîst” (Onay, 2007: 28-29) beyitini Tahir Olgun, dua edilirken parmakta Akik Taşı yüzük bulundurulması gerektiği, eli boş edilen duanın kabul olunmayacağı şeklinde açıklar. Bk. (Onay, 2007: 28-29). Erdem, a.g.an.m., s. 262-263. Ş irvânî, age, s. 162-164. Ş irvânî, age, s. 162-164.
İyi ve kızıl Akik Taşı değeri yüzük kaşı veya bıçak sapı yapılırsa çok değerli olurmuş. Rabti Akik Taşı değeri, birinci çeşidin değerinin yarısına denk gelirmiş. Diğer çeşitlerin belirli bir kıymeti olmayıp, alıp satanların iradesine bağlı olarak değişirmiş269.
Ş irvânî bozulmuş, harap olmuş, suyu gitmiş Akik Taşıin cilasının şu şekilde yapılmasını tavsiye eder:
“Tabaklanmış ham derinin içine biraz pirinç kepeği konulur. Akik Taşı kepekte
batınca tabaklanmış deri kat kat edilip bükülür. Demir saplı bıçağın sapı kızdırılıp
Akik Taşıin durduğu yerde tabaklanmış deri üzerine ısısı Akik Taşı erişecek şekilde iyice
270
İranlı şair Esîrüddîn-i Âhastegî’nin “Lâzım buved be-vakt-i duâ hâtem-i akîk / Ya’nî duâ-yı dest-i tehî müstecâb nîst” (Onay, 2007: 28-29) beyitini Tahir Olgun, dua edilirken parmakta Akik Taşı yüzük bulundurulması gerektiği, eli boş edilen duanın kabul olunmayacağı şeklinde açıklar. Bk. (Onay, 2007: 28-29). Erdem, a.g.an.m., s. 262-263. Ş irvânî, age, s. 162-164. Ş irvânî, age, s. 162-164.