Şirvânî’ye göre Lal-i pîyâzî, latif, parlak, şeffaf, temiz ve noksansız ise değeri zümrüt değerine yakındır. Lalin değeri belli olmayıp, alanın, satanın iradesine ve tercihine göre değişirmiş. Yağlanmış Lalin değeri fazla olurmuş. Lal kendisinden büyük cisimli taşlarla, keskin tatta ve kokuda nesnelerle durursa, rengi ve suyu gidermiş, cismi bozulup, harap olurmuş199. Bu nedenle Lal de inci gibi pamukta saklanır.
Rengi ve suyu gitmiş Lale uygulanacak işlemi Şirvânî şöyle anlatır:
“Biraz dövülmüş inci ile kehribar, bir parça yaş deri üzerine iyice ekilip, harap olmuş ve rengi gitmiş Lalin içine konur. Sonra çamur ile kalınca sıvanıp, kömür ateşine bir sa’at gömülür. Soğutulduktan sonra deriden çıkarılırsa gayet sulu, taravetli olur. İlkinde gerçekleşmezse, bu işlem birkaç kez tekrar edilir”200.
Şirvânî’ye göre Lal-i pîyâzî, latif, parlak, şeffaf, temiz ve noksansız ise değeri zümrüt değerine yakındır. Lalin değeri belli olmayıp, alanın, satanın iradesine ve tercihine göre değişirmiş. Yağlanmış Lalin değeri fazla olurmuş. Lal kendisinden büyük cisimli taşlarla, keskin tatta ve kokuda nesnelerle durursa, rengi ve suyu gidermiş, cismi bozulup, harap olurmuş199. Bu nedenle Lal de inci gibi pamukta saklanır.
Rengi ve suyu gitmiş Lale uygulanacak işlemi Şirvânî şöyle anlatır:
“Biraz dövülmüş inci ile kehribar, bir parça yaş deri üzerine iyice ekilip, harap olmuş ve rengi gitmiş Lalin içine konur. Sonra çamur ile kalınca sıvanıp, kömür ateşine bir sa’at gömülür. Soğutulduktan sonra deriden çıkarılırsa gayet sulu, taravetli olur. İlkinde gerçekleşmezse, bu işlem birkaç kez tekrar edilir”200.